woensdag 15 augustus 2012

En nog een dagje

Vannacht in het ziekenhuis geslapen. Nou ja, geslapen? Dat lukte met vette slaappil tot 3 uur daarna was het klaar. De mevrouw naast me snurkte dwars door m'n oordoppen heen. En ik dacht dat Cora snurkte. De mevrouw tegenover me werd elk uur geprikt en kreeg elke 2 uur een injectie. Dus wat doe je vanaf 3 uur s'nachts (behalve naar het plafond liggen staren)? Filmpje kijken op de i-pad, Wordfeuten (maar jullie lagen allemaal op 1 oor), touchen en wachten tot het licht wordt. En dat duurt vreselijk lang en voel je je vreselijk zielig (sorry Coor). 

Vanmorgen kon ik mezelf er toe zetten te douchen met armpje buitenboord, want infuus zat er nog in. Haar weer normaal en gezicht weer in de creme, glimlach weer op en toen ging het wel. Maar het kostte erg veel moeite. Ik ben er zo ongelofelijk klaar mee! 

Vanmorgen de professor en zijn hele aanhang aan mijn bedje. De mammograaf stond idd gepland voor 12 uur en direct daarna de echo van de hals. Maar om half elf werd ik al opgehaald en mocht ik m'n tieten laten pletten. Ik kon meteen de kapotte mammograaf controleren want ik stelde me bijna halfbloot voor aan een monteur. In de borsten en hals waren geen zaken te zien die daar niet thuis horen. 

Toen Berthel om 12 uur kwam, mocht ik al (bijna) mee naar huis. Even een broodje gegeten, in de zon, op het 'gezellige' terras bij het ziekenhuis. Daarna wachten op de oncoloog (voor het recept van de nieuwe kuur) en tijd voor de belafspraak met de professor. Want die gaat alle uitkomsten van gisteren en vandaag in het team bespreken en belt mij hierover morgenmiddag. Wij zijn erg benieuwd en bezorgd over wat dat weer gaat brengen.

De nieuwe kuur heb ik overigens niet meegekregen omdat dat afhankelijk is van de uitkomsten. Ik hoop dat ze het recept t.z.t. faxen naar onze eigen apotheek, want ik kan het VU even niet meer zien. Dachten wij daar een keer per maand te komen voor de start van een kuur, nu zitten we er 4 keer per week. Dat was niet de afspraak met 'boven'.

En nu ben ik dus weer thuis met mijn mannen. Geen plek waar ik liever ben! Ik ben erg moe en direct op het tuinbedje in slaap gevallen. Na zoveel nachten slecht slapen en de liqor-afname (daar word je erg moe van) sliep ik direct. En vannacht kruip ik weer heerlijk tegen Berthel aan!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten