dinsdag 14 augustus 2012

Een dagje ziekenhuis

Vanmorgen opgenomen in het ziekenhuis voor alle onderzoeken. Gelukkig bleef Berthel de dag bij me, want het bestaat grotendeels uit wachten. Wachten op de intake, wachten op de ruggenprik om liqor af te nemen, wachten op de CT van longen, borst en buik. En het langste wachten op de mammografie. Dus maar eens vragen. "Even wachten, mevrouw". Nog maar eens vragen. Om half 5 kwam een vpk om te vertellen dat het apparaat kapot is. Dat waren ze even vergeten te vertellen. Ja hoor, dat heb ik weer.  En net te laat om zelf nog te bellen en actie te ondernemen. Ik geef toe dan ben ik een erg mondige patiĆ«nt. Morgen 12 uur sta ik in de planning. Net op tijd voor de bespreking met het team, hoop ik. Dus ik blijf zeuren totdat ik zeker weet dat het op tijd gebeurd. Berthel stuurt er nog een mail achteraan en ik bel morgen als eerste met de prof. Ik wil niet langer als nodig in het ziekenhuis liggen en nu eindelijk weten wat er aan de hand is.  Dat lijkt me nu toch het minste wat ik mag verwachten.

Nu op de ipad ( ja, ik heb bereik) een filmpje kijken. Yanick heeft gisteren een lading komedies gedownload, dus dat wordt lachen, gieren en brullen vanavond. Ik heb mezelf getrakteerd op een vette reep chocolade. " Moet je puur nemen" zei de mevrouw naast me " veel gezonder!". Daar moet ik dan weer om lachen.  Ik hoop dus morgen op de laatste onderzoeken, mammografie en echo van de hals. Daarna bespreking in team en hopelijk vergeet de prof niet mij te informeren. Eerst zien, dan geloven. Jullie horen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten