dinsdag 11 september 2012

De laatste bestraling

Zo, nummer 5 zit erop en eerlijk gezegd… het viel tegen. De radiotherapeut heeft natuurlijk wel gezegd dat de zwelling van de tumor en het te bestralen gebied (en dus ook de bestaande klachten) eerst zal toenemen, maar dat wil je eigenlijk liever niet horen. Daarbij die twee minuten bestralen, wat kan dat teweeg brengen? Nou, wel dus! Het lijf staat zo strak dat ik weleens bang ben te stikken in mijn eigen lijf, een vijf maten te klein harnas. Zelfs ademhalen gaat moeilijk. Er zijn dus daadwerkelijk echt slechte dagen en nachten geweest. Vermoeidheid, humeurig, er echt geen zin meer in hebben, slecht slapen, smaakverlies, keelpijn, hoofdpijn, minder eetlust… het was er allemaal.

Wat ben ik op zulke momenten blij met Berthel, Yanick, Robin en Natasja, zussen, zusje, familie en vrienden. Jullie allemaal! Dat leidt even af van alle shit. En wat is het dan fijn als er zo aan je gedacht wordt. Kaartjes, telefoontjes, bezoekjes, lieve berichtjes! Jullie weten niet hoeveel dat een mens goed doet. Dus nog steeds lieve, lieve mensen om ons heen, mijn hartelijke dank voor jullie meeleven.

Ik hoop straks in rustiger vaarwater te komen met alleen de chemokuren. Dan zitten we niet meer elke dag en/of week in Amsterdam en kunnen we hopelijk ietwat tot rust komen. Dat heen en weer rijden door het drukke Nederland met al zijn files hakt er ook aardig in. Het uiteindelijke resultaat van de bestralingen weten we pas na 6 weken tot 3 maanden. Dus ik hoop van ganser harte dat de klachten de komende periode afnemen. Vanaf morgen ga ik de medicijnen die zwelling in de hersens en ruggenmerg moeten tegengaan afbouwen.
Maandag de 17de september hebben we weer een afspraak met de oncoloog en neuroloog over de komende chemo en wellicht verdere behandeling. Eerst de bloedwaardes maar eens bepalen om te zien of ik weer kan starten. En dan staat de vraag natuurlijk of de chemo blijft zoals die is, of wordt aangepast aan de nieuwe tumor in het halsmerg (die nu hopelijk echt wel tot bijna nul is gereduceerd).

5 opmerkingen:

  1. Hoi lief meisje van ons , wij zijn blij dat de bestalingen erop zitten en met al hun narigheden, heb jij je er toch maar moedig doorheen geworsteld en dat zal toch wel resultaten opleveren, want dat was het doel van dit alles, daar rekenen wij op !!!
    Uiteraard zijn wij ook erg benieuwd naar aanstaande Maandag 17 Sept. de dag van de luchtlanding en wij hopen dat jij die dag een beetje opgelucht uit het ziekenhuis terug komt lieverd De doos witte wijn ga ik vandaag wel halen. Wij zijn dag en nacht in gedachten bij jullie, heel veel liefs van ons
    Mutti en Hannie, kusjes en een intense knuffel !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo voelt het ook lieverds. Daar ben ik ongelofelijk dankbaar voor. Nee, niet die doos witte wijn (alhoewel) maar voor jullie liefde, meeleven en gedachten.
      Kus!

      Verwijderen
  2. he, kanjer..... dat zit erop, nu bouwen en werken aan een goed herstel.
    wij denken veel aan jou en jullie, en lijden vanuit Katwijk een beetje met je mee.(al is het echt niet in dezelfde hevigheid, natuurlijk)
    Rust lekker uit, laat je verwennen, en hopelijk komt je EET en DRANK smaak weer snel terug. want dat is echt heel erg voor een van Eden.

    wij houden van jou en jullie,

    een zorgzame en lieve knuffel van Gerrit en Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Peetje
    We zeiden het gisteren al, je staat 2-0 achter en nu ga jij er even voor zorgen dat het rap 2-1 wordt. Met je lieve familie en vrienden om je heen ben jij je aan het voorbereiden op een comeback en ga jij mooi scoren. Helaas moet JIJ het allemaal doen en wij kunnen niet zoveel als alleen je naar de overwinning schreeuwen.
    Hup Peetje Hup knallen maar.
    XXX Elly kB

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoveel juichende mensen om me heen! Dan kan ik toch niet bij de pakken gaan neerzitten. Ik vecht me naar de overwinning. Die 2-1 ga ik halen!

      Verwijderen