donderdag 20 september 2012

Gematigd positief

Nu een dikke week na de bestralingen. Op advies van de neuroloog ben ik weer begonnen met een medicijn (Dexamethason) om zwelling in de hersenen af te nemen. Hij vindt, op basis van de nog steeds niet afnemende klachten, dat te vroeg is afgebouwd. Ik denk dat dat medicijn en de tijd na de bestraling nu enige verbetering geven. Nog niet echt in terugkomen van gevoel, maar ik loop beter. Het lijf is iets minder strak, het gevoel van te stikken in mijn eigen lijf is niet meer. Soms denk ik dat mijn onderbenen anders aanvoelen. De smaak en trek komen wat terug. Dus gematigd positief! Ik hoop zo verschrikkelijk dat het doorzet.

Maandag 24 september weer bloedwaardes bepalen om te zien of ik kan starten met de nieuwe chemokuur. Om die in huis te krijgen is trouwens nog het lastigste. De recepten zijn vanuit de VU keurig doorgegeven aan mijn eigen apotheek. Maar deze belde met de mededeling dat zij de chemokuur niet hebben en ook niet, via de leverancier, kunnen krijgen. Overleg tussen de oncoloog, mijn eigen apotheek en de apotheek van het VU. Daar staan de pillen gewoon in het schap, maar stuur die potjes gif maar eens op. Dat mag en kan dus allemaal niet. En het is werkelijk waar Berthel moet de pillen in de VU in Amsterdam gaan ophalen!  Dat is weer een leermomentje, niet elke apotheek mag en kan chemo’s verstrekken (wat blijven het toch een K-pillen). Maar als ze maar helpen ga ik dat nooit meer zeggen…

2 opmerkingen:

  1. Joepie!!!
    Toch een beetje verbetering in je strakke lijf, dat is goed nieuws Peet! Nu dit resultaat na een week van de bestralingen kan dat alleen nog maar meer verbeteren. Dat lijk me toch... In ieder geval, verbetering en daar doen we het voor!
    Doe zo verder Peet. XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eindelijk een beetje positief nieuws zusje. Ik hoop ontzettend met je mee.
    xxx Cora

    BeantwoordenVerwijderen