dinsdag 18 september 2012

De leuke dingen in het leven

Uiteraard is het zwaar te vechten tegen kanker. Lichamelijk en geestelijk zwaar, voor mij, maar ook voor de mensen om me heen. Zij moeten maar aanzien dat er mindere dagen zijn en kunnen dan zo weinig voor me doen. Gelukkig zijn er nog zoveel zaken die de moeite waard zijn. De moeite waard om voor te vechten, die een dag maken, kleuren, plezier geven. Een kleine indruk:

-          mijn zoons die na een dag stage enthousiast thuis komen met leuke verhalen

-          met Berthel lekker een stukkie fietsen (op mijn elektrische fiets)

-          vriendinnen die koffie komen leuten en beppen

-          een nacht lekker slapen

-          zussen die komen eten

-          pittige andijviestamppot

-          een goed boek

-          het laatste zomerzonnetje om nog even lekker in te zitten

-          een lekker bad met ontspannende olie
 
-          opa met een doos witte wijn

-          een wit wijntje waar wel smaak aan zit

-          een terrasje

-          fijne, leuke en gezellige gesprekken over van alles en nog wat

-          kleur in huis brengen

-          het grote gevoel van trots op mijn eigen kerel(s)

-          kroketten met friet

-          op maandagochtend zomaar met mijn gezellige ‘schoondochter’ op de bank

-          alweer een lieve kaart in de brievenbus

-          een mooie bos bloemen

-          rondje door Intratuin

-          buurvrouwen die meeleven en meedenken (soms heel praktisch)

-          mooie muziek

-          m’n haar weer in de kleur

-          een spontane knuffel of zoen van mijn zoons

-          een vette reep chocolade (en zoveel zijn afgevallen dat je er ook gewoon van kunt eten)

Kortom, we laten de kop nog lang niet hangen!

1 opmerking:

  1. Je (jullie zijn) bent een topper!!!
    De juiste instelling wijffie.
    Geniet van de chocola, maar je kan er ook puisten van krijgen :)
    Doei Mirjam XXX

    BeantwoordenVerwijderen