zondag 2 september 2012

Een mindere uitkomst

Zo’n mindere MRI vraagt om een mindere uitkomst en ook dat is waar. Direct nadat Berthel en ik thuiskomen vanuit Amsterdam worden we al gebeld. De professor heeft al die ‘mooie plaatjes’ al bekeken. Gelukkig heb ik wel ZIJN volledige aandacht.

De tumor in mijn halsmerg is toegenomen. Dat verklaart de gevoelsstoornis, wordt nu aangegeven. Opmerkelijk want aan de plaats waar de tumor zit (in de bovenste halswervels; C1) is naar mijn idee niets veranderd. Maar een toename in 2 weken is niet goed. Ook de kanker in mijn hoofd is toegenomen. Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat de chemo niet aanslaat want deze MRI is vergeleken met de laatste MRI van mijn hoofd (d.d. 22 juni). Maar samengevat, shit nieuws! De tumor in de hals gaat, zo mogelijk, worden bestraald. Maandagochtend vindt direct overleg plaatst met de radioloog die een behandelplan gaat opstellen. Ik word maandagochtend gebeld en neem aan dat ik zo snel mogelijk bestraald ga worden.
Dit weekend ga ik me inlezen over bestraling, de behandeling, de risico’s en bijwerkingen. Want van chemo weet ik nu veel, maar over bestralen heb ik nog niets gelezen. Mijn vragenboekje staat alweer helemaal vol.

Mijn hoop is dat bestralen die tumor kleiner maakt, of eigenlijk helemaal oplost, en ik het gevoel in mijn lijf weer terug krijg. Daarbij hoop ik natuurlijk nog steeds dat de chemo aanslaat en ik nog wat jaren voor de boeg heb! Help me hopen.

2 opmerkingen:

  1. met jou en jullie gaan wij ook voor een goede behandeling , die goed is voor jou, zusje....we willen je nog lang niet kwijt, en sturen veel positieve gedachten naar je toe! hou vol, liefs van Gerrit en Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooo, Peet wat balen zeg, wordt het niet eens tijd voor wat beter nieuws. Je verdient het zo, jij en je mannen zetten zich niet voor 100 maar 1000% in en dat mag dan wel eens beloond worden. Wil jullie heel veel succes wensen en we duimen ons een blauwtje voor jullie, maar dat is echt niet erg.
    XXX Elly kB

    BeantwoordenVerwijderen