vrijdag 12 oktober 2012

Sporten

Vandaag weer een nieuwe mijlpaal. Ik ben gaan sporten. Ik ben natuurlijk al tijden lid van de sportschool waar Berthel en ik samen met vrienden Rob en Jolanda elke week maar liefst twee keer sporten. Een mens (op leeftijd) moet natuurlijk in shape blijven. Helaas ben ik na de bestraling gestopt met sporten. Het ging echt niet, lopen was al een hele onderneming.

Maar vandaag weer de eerste keer! Ik dacht op de sportschool is het vast lekker rustig, maar dat viel tegen. Veel scholieren en gehandicapten. Onder die laatste groep voel ik me nu het meeste thuis. Maar toch een rondje fitness met het instabiele lijf. Op apparaten waar ik mijn voeten kan laten staan en me kan vasthouden (fietsen, crosstrainer, roeien en buikspieren) heb ik in een klein uurtje toch ruim 200 calorieën verbrand. Dat was voorheen zo’n 500, maar een mens moet weer ergens beginnen, toch?
Het voelde reuze goed om weer lekker bezig te zijn. Het gevoel in het hele lijf is nog niet terug, maar ik denk dat het goed is om de spieren weer te belasten. Ik merk dat, omdat ik zo weinig kon doen, de spieren snel minder worden. Dus nu met tintelende benen, armen en handen tevreden achter de computer.

3 opmerkingen:

  1. Bikkel!! Liefs uut Grunn xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hartstikke goed van jullie. Weer een voldaan gevoel dus.
    Liefs Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi Peetje,
    laat die benen maar tintelen,
    dat betekent dat er echt gevoel in zit.
    en best lekker, weer iets anders doen, buitens huis.
    een tip: hou vol wanneer het kan en zo niet....dan niet.
    voor ons ben je altijd een echte topper!
    liefs uit Kattuk, van Gerrit en Marga

    BeantwoordenVerwijderen