woensdag 24 oktober 2012

K nieuws (met een grote K)

De uitkomst van de MRI van 19 oktober is niet goed. De scan laat een groei van kankercellen zien in het hoofd en een toename van aankleuring in het halsmerg (tumorcellen kleuren aan door de ingespoten contrastvloeistof tijdens de MRI). De professor zegt dat de toename van aankleuring  in de hals nog kan komen door de gedane bestraling. Normaal gesproken wordt pas na 3 maanden een MRI gemaakt van een bestraald gebied. Bij mij is dat al na 5 weken gebeurd. We mogen, volgens de prof, dus niet te snel besluiten dat een therapie niet werkt. Maar zoals ik al eerder zei “het lijf voelt niet goed, de klachten in lijf en hoofd verergeren”.

Dat de kanker in mijn hoofd niet tot stilstand is gebracht baart grote zorgen na 3 chemokuren. Hij zegt letterlijk dat ‘we met de rug tegen de muur staan’ en zo voelt het ook. Maandag bespreekt hij de uitkomst en het eventuele vervolg met het gehele team. Woensdag gaan Berthel en ik naar het VU om te horen wat uit die multidisciplinaire teambespreking is gekomen. Als ik eerlijk ben, ga ik uit van het slechtste. Deze agressieve kanker lijkt niet te stoppen tenzij er een wonder gebeurt. Dus we moeten ons echt afvragen welke therapieën we nog willen en kunnen aangaan.
Je hoop eindelijk ook eens een puntje te scoren, maar dat mag niet zo zijn. Het is dus helaas weer janken geblazen in Huize Van Barneveld.

13 opmerkingen:

  1. Oh Peetje, het is niet te filmen hoeveel pech jij hebt. Zussie, wat heb ik het met je te doen. Love you, xxx Cora.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Shit Peet!
    Ik was er al zo bang voor aangezien je zelf geen verbetering voelde. Ik weet niet wat te zeggen. Veel sterkte voor jullie allemaal! Ik jank met jullie mee. Konden we maar iets nuttigers doen als meejanken, shit! XXX Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Iedere keer als ik je blog lees denk ik weer: waarom?
    En iedere keer weer wil ik iets schrijven, maar na 10 woorden val ik stil.
    Ook nu weer. Mijn vingers bewegen over de ipad maar er komt niets in mij op.
    Alles wat ik denk en doe is ineens ondergeschikt aan dat wat jij (en je mannen) meemaakt.
    .......
    Houd je haaks meid!
    Gr.bertjekb

    BeantwoordenVerwijderen
  4. kleine, grote, sterke zus,

    wat een ontzettend waardeloos bericht....
    ik zou willen dat ik iets van je over kon/kan nemen.
    we huilen in katwijk met je mee, maar zouden liever iets willen doen, voor jou en jullie.
    we houden van je ,
    we hopen, bidden voor jou Peetje, en je mannen, dat jullie nog een hele poos van elkaar mogen genieten!
    liefs en een warme omhelzing van ons,
    Gerrit en Marga



    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee, nee, nee dit is niet wat wij willen horen, maar we kunnen hier niet in beslissen, die blauwe pilletjes moeten gewoon weg hun WERK doen. Waarom doen ze dat niet ... die dingen hebben toch 1 missie en dat is aanvallen, Peetje mag toch wel een keer scoren, toch ...
    Denk heel veel aan jullie. XXX EllykB

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Petra,

    Ik heb juist gehoord van je verschrikkelijke ziekte. En het eerste wat ik dan denk is SHiT. Woorden schieten te kort.
    Ik ga je volgen op je blog en hoop en bid nog veel van je te vernemen en dan vooral in positive zin. Ik wens jou en de jouwen veel sterkte toe.
    Ik denk aan je en brand een kaarsje voor je.
    Je neef, Piet van Holten
    P

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Petra,
    De hele dag was je in onze gedachten...
    Tegen de avond je blog gelezen en je angst is waarheid geworden, we denken aan je en hadden het graag anders gezien....
    Dikke knuffel uit Westerlee

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Petra en Berthel,

    De tranen rollen over mijn wangen..
    Dit is niet waar we met z'n allen op hopen en waar jullie zo hard voor aan het knokken zijn!
    Ik wou dat de artsen iets voor jullie kunnen doen om dit proces zsm te keren, ik blijf met jullie hopen op een wonder.

    Jullie zijn constant in onze gedachte!
    Liefs, Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Peet, Dit is wat we zo NIET hopen. We denken aan je bidden en blijven hopen. Lieverd weet eigenlijk niet wat te zeggen. Hugs voor jullie allen. Hou van jullie, hou van jou.
    xxx buuf

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Peetje, al 10 minuten stokt mijn vinger om op een toets te drukken. Ik zoek naar woorden , maar kan ze niet vinden.

    Ik denk veel aan je en droom dan dat het een hele nare was.

    Sterkte, kracht en warmte wens ik jou en je mannen uit het diepst van mijn hart toe.

    kusje,lup

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Petra,

    Ik heb net je verhaal gelezen, wat een vreselijk nieuws. Dit is echt heel erg K! Woorden schieten tekort, konden we maar iets doen maar je staat zo machteloos!. Wij leven met jullie mee en denken aan jullie. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!
    Liefs, Laura & Harm

    BeantwoordenVerwijderen
  12. lieve Petra en Berthel,

    Wat een akelige snert uitslag.
    Sterkte met het verwerken hiervan, ook voor de jongens!!
    Eigenlijk hadden wij een betere uitslag verwacht (gehoopt).
    Wij wensen jullie allen veel sterkte en hopen dat zij toch nog ergens iets over het hoofd gezien hebben!!

    Liefs van ons, Kees en Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lief stoer wijf, ik heb zo met je te doen. Maar een stoer wijf mag ook eens huilen, laat het gewoon gebeuren, het lucht vaak ook lekker op. Je hebt tenslotte de laatste maanden heel veel voor je kiezen gehad, PETJE AF! Je mannen verdienen ook een grote pluim, fijn om te lezen/horen dat ze je zo steuen in goede en minder goede tijden.
    Hoop zo dat de medicijnen nu eens doen wat ze moeten doen.
    Denk heel veel aan jullie.
    XXX EllykB

    BeantwoordenVerwijderen