woensdag 31 oktober 2012

Nog een mogelijkheid!


Een bezoek aan de VU. Na het slechte bericht op 24 oktober over het groeien van de kanker, ondanks de chemo en bestralingen, vandaag weer echt naar het ziekenhuis. Spannend, want is er nog een alternatief? Met een formulier vol vragen komen Berthel en ik goed voorbereid aan bij de VU. Eerst maar weer eens bloedprikken. Ik ga uit van een chemokuur en dan moeten de bloedwaardes voldoende zijn.
Daarna naar professor Heijmans en de oncologieverpleegkundige. De professor heeft grote zorgen en die hebben wij natuurlijk ook. Er wordt (nog) niet gedacht aan opereren van de nektumor. Dat brengt zoveel risico’s met zich mee dat ik hier (vooralsnog… want je verlegt je grenzen merk ik) vanaf zie. Als je niet zo heel lang meer hebt, wil je die tijd niet revaliderend in een kliniek liggen, als de operatie al slaagt.
Samen met de oncoloog wordt besloten nog een keer te gaan voor een chemo. Ze vinden dat ik er goed uit zie (mijn dank! Zeg ik volmondig... maar hij bedoelt conditioneel…. hmmmmm) en zij nemen aan dat ik een volgende chemokuur (of misschien zelfs meerdere) aankan. Dat worden weer dezelfde blauwe jongens als de laatste keer aangevuld met 2 andere medicijnen een zogenaamde PCV- kuur. Dat wil zeggen dat ik vanavond weer 5 blauwe jongens naar binnen mag klokken. Op dag 8 en dag 29 van de kuur krijg ik een chemo per infuus (Vincristine). We overleggen nog of deze ook in Apeldoorn kan worden gegeven. Dag 8 tot en met 22 krijg ik dan elke dag een aantal capsules (Procarbazine). En dan eindelijk van dag 29 tot en met 42 ben ik pil en infuusvrij (en ik hoop ook zo kankervrij, maar dat is een utopie). ´t Lijkt mij een pittig gebeuren, hopelijk vinden de kankercellen dat ook en verdwijnen ze als sneeuw voor zon.
Met deze cocktail is de hoop dat de groei van de kanker gestopt kan worden. En dat moet ook, want dan ben ik wel zo’n beetje door de mogelijkheden heen. De artsen geven aan dat de kanker nu van alle kanten wordt aangepakt. De bloedwaardes zijn goed (115), dus ik mag vanavond starten met de blue men. Over de extra medicijnen heb ik veel info meegekregen en hierover moeten we aangeven of ik dat wil. Maar er is, denk ik, geen alternatief. Ik ga er voor!

6 opmerkingen:

  1. Hoi Peetje. Ben blij nu al een berichtje van je te zien! Goed dat je bloedwaardes goed zijn. Dat die blauwe jongens en de extra pillen nu maar eens HEEL GOED hun werk doen. We duimen er allemaal voor!!!
    Succes ermee zussie.
    Mirjam XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lieverd, wij zijn blij met dit bericht en hopen dat al deze kuren hun werk goed zullen verrichten , ten allen tijden beter dan opareren volgens onze opinie.
    Wij wensen jou alle succes van deze wereld,
    Heel veel liefs van ons,
    Mutti en Hannie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Petra
    Tijdens het lezen van jou blog maakte mijn hart een sprongetje, er schijnt nog een lichtje aan de horizon! Vanavond weer die blauwe smurfen slikken, ik zal aan je denken en hoop dat ze samen met die andere pillen nu hun werk eens gaan doen en dat is AANVALLEN.
    Ik wil ook even laten weten dat je een kanjer bent, die dit allemaal moet meemaken en moet doorstaan en laten we jou mannen absoluut niet vergeten wat een super kwartet zijn jullie.
    Toi toi toi voor de komende dagen en als het goed is tot zondag.
    XXX EllykB

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Petra,

    Wat super goed dat er toch weer een plan is, en dat jij daar volop voor gaat!!
    We duimen hier heel hard dat deze blauwe jongens + extra infuus en capsules samen met jou keihard knokken tegen deze rotkanker.
    Petra, we zijn heel trots op jou/jullie!
    Veel sterkte, en zet hem op!
    Liefs, Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hey lieve stoere zus,

    wat een spannende dag was het gisteren.
    We zijn heel blij dat er nog meer voor jou mogelijk is, en dat je het aankunt en wilt.
    het zal geen makkelijke maand worden, maar met zoveel lieve gedachten, goede wensen, en gebeden, gaat het je zeker lukken!
    We leven en lijden met je mee , en gaan voor wat die medicijnen moeten doen, jou helpen en beter maken.
    heel veel sterkte en we houden van je, liefs en een knufje van Gerrit en Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Buuf.
    Ja je ziet er inderdaad goed uit en ik bedoel niet alleen conditioneel.....Behalve een prachtvrouw ben je ook nog es een powerwoman!!! (Hoef je geen dokter voor te zijn om dat te zien) Geweldig fijn dat de deskundigen mogelijkheden zien. dat geeft kracht en dat straal je ook uit. O konden we maar toveren. Nu maar vertrouwen op de "blue men" en andere medicatie. aan het werk!!!
    big hug en ook voor je lieve (ook zeer sterke) mannen!!! xx

    BeantwoordenVerwijderen