vrijdag 27 juli 2012

Weer uitgerust thuis


Vandaag weer thuis gekomen na ruim 2½  week heerlijke vakantie in Frankrijk. Berthel, Yanick en ik hebben heel België (want begonnen bij Mirjam en Pierre) en Frankrijk doorkruist. Van de Bourgogne, de Drome, de Loire tot als laatste 2 dagen aan de noord-oostkant van Normandië. We hebben dus aardig wat kilometers gemaakt. Vandaag de langste rijdag van 6 uur. Maar wat een geluk… we hebben eigenlijk steeds erg mooi weer gehad en zijn dus net op tijd ver genoeg Frankrijk in getrokken.

Wat een wonder dat Berthel alles in een halve dag heeft kunnen regelen en boeken, want we hebben in de mooiste kastelen geslapen. Heerlijk om het hoofd even leeg te maken en de ziekenhuizen en onzekerheid even te laten. Ik kon ook weer slapen (zonder slaappillen) en een boekje lezen. Dat zijn toch goede tekens. We hebben met z’n drieën genoten van de zwembaden, het heerlijke eten, de mooie omgeving en elkaar.
Kortom… toppie.

Robin en zijn Natasja hebben zich ook prima vermaakt in het huis. Heerlijk het rijk alleen. En gelukkig was het huis schoon toen we vanmiddag weer aankwamen. En de gebakken cake en smoothie stonden al klaar.  

De laatste weken kreeg ik meer last van een ‘doof’ gevoel in mijn voeten en kont. Dat gevoel heb ik al jaren in een paar tenen en kwam dacht ik door het skiën en een onvrijwillige botsing met een huis (het huis stond er eerder). Daarom heb ik een paar jaar met aangepaste zolen gelopen. Maar het gevoel breidt zich nu uit. Geen idee of dat van het lopen (op slippers)en het vele zitten komt of van de kanker. Ik ga die vreselijke steunzolen maar weer eens opzoeken.

Morgen ga ik starten met de chemo. ’t Is een hele riedel die ik moet nemen. Natuurlijk de chemopillen en de rest tegen de eventuele bijverschijnselen. Maar als het maar helpt, hoor je mijn niet klagen.

Ik hoop jullie allemaal weer snel te spreken en/of zien. Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte. Nog steeds krijg ik veel kaarten, sms-jes, berichtjes en aandacht o.a. van jullie allemaal. Super lief! Daarbij ook heerlijk om eens over iets anders te praten als ziekte. Dus kom maar op met jullie vakantieverhalen en belevenissen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten