dinsdag 10 april 2012

In het ziekenhuis

In het ziekenhuis worden allerhande onderzoeken gedaan om uit te zoeken waardoor de epileptische aanval is ontstaan. Een ruggenprik om liquor af te nemen, een X-thorax, een CT scan, een ECG, een MRI. Ik word lekgeprikt en van buiten en van binnen gefotografeerd.

Ik ben weer bij, maar heb geen idee wat ik in het ziekenhuis doe. Ik ben gezond, eet gezond, drink niet, rook niet, sport veel en zorg goed voor mezelf. Wat is er aan de hand? Berthel en de jongens moeten keer op keer vertellen wat eris gebeurd en wat doe ik eigenlijk in het ziekenhuis? Ik lig op een zaal met zieke mensen die daar horen, maar ik toch niet?


Toch is het wazig in mijn hoofd, het blijft niet hangen. Ik ben druk en hyper en neem volop deel aan gesprekken met bezoek. Als Cora en Geert op bezoek zijn krijg ik weer een kleine aanval. Ik praat onduidelijk en ben 'even weg'. gelukkig is het snel weer over, een kleine aanval. Ik lijk gezond en bij de tijd, maar vraag me na die tijd wie er is geweest en ik weet het niet.  Gelukkig is er een patientenbegeleider die me na alle onderzoeken terugbrengt naar de zaal, want waar is die ook alweer? Enneuh, wat doe ik in het ziekenhuis?


Mijn hoofd, dat het altijd zo goed doet (tenminste dat vind ik en ik kreeg geen klachten) is troebel en wazig. En ondertussen is nog steeds niet duidelijk wat ik heb en hoe de aanval is ontstaan. Ik denk er niet over na en maak me geen zorgen. Slaap zelfs prima. Achteraf is dat voor mij een niet normale reactie. Ik wil altijd alles weten en overdenk zaken uit en te na.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten