maandag 16 april 2012

De eerste dag thuis

Vandaag een prima dag gehad thuis. Ik ben wel wat angstig en elk pijntje houd ik in de gaten.
Het vertrouwen in het lichaam moet nog terugkomen. Wat lastig is dat het lezen tegenvalt. Vanmorgen tijdens de krant had ik direct stampende koppijn, die gelukkig ook weer heel snel wegtrok. Ook ben ik nog erg moe en voelt m’n kop vol met watten. Daarbij vergeet ik af en toe zaken die anders heel normaal zijn.

Net heeft de neuroloog gebeld. De uitkomst van het bloedonderzoek is prima. Ik heb nog wat vragen gesteld over de vlekken in mijn bovenkamer. Dat zijn er 3, waarvan 1 aan de rechterkant. Die kan de epilepsie hebben veroorzaakt, denkt hij. Hij is erg geïnteresseerd in zijn vakgebied (gelukkig maar) maar heeft deze uitkomst van de MRI nog nooit gezien en kent het niet uit de vakliteratuur. Ik ben een speciaal geval (maar dat wist ik al…..) en de neuroloog gaat de scan bespreken met andere vakidioten.

De vermoeidheid en vergeetachtigheid kan komen van de epilepsie en van de ruggenprik. Dat heeft even tijd nodig, zegt hij, maar komt goed. 10 mei heb ik weer een afspraak met hem, waarbij ik zelf de scan natuurlijk ook kan zien. Over een week of 6 doen we weer een volledige MRI en bezien dan hoe of wat. Ik hoop natuurlijk dat de vlekken dan helemaal weg zijn en ik geen epilepsie meer heb gehad.

Maar voor zulke dagen als vandaag teken ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten