vrijdag 22 juni 2012

Een dagje intaken

Man, man, man… wat word ik door iedereen verwend. Zoveel kaarten, bossen bloemen, visite, lieve woorden. Ik voel me zwaar geliefd.

Vandaag zijn Berthel en ik naar de VU geweest voor de intake. Gesprekken met de verpleegkundige, zaalarts, neurochirurg die me gaat opereren, een nieuwe MRI (met en zonder contrastvloeistof) en bloed, heel veel bloed prikken. Daartussen was het wachten, wachten en nog eens wachten. Een dag hard werken kost minder energie. 9 ½ uur na vertrek thuis kwamen we de voordeur weer binnen.

Zondagavond word ik opgenomen. Berthel en de kids brengen me zodat zij ook kunnen zien waar ik terecht kom en de laatste tijd zoveel tijd doorbreng. Maandag om een uur of half één sta ik op de planning voor de biopsie. De chirurg denkt dat dat een uurtje duurt. Toen ik vroeg of hij een zwaar weekend voor de boeg had (hé, je kan maar beter weten of hij maandag een vaste hand heeft) moest hij lachen. Zo blijkt dat niet meer te werken. Je hoofd wordt met klemmen vastgezet en eigenlijk is de operatie computergestuurd. Het risico zit hem in een bloeding door een geraakt bloedvaatje. Maar dat komt echt niet vaak voor, 2%.

Ik hoop dus oprecht dinsdag weer lekker thuis te komen.

De uitkomst van de biopsie duurt ongeveer een week. Daarvoor worden we dan zsm opgeroepen.
En staan de vervolgafspraken, afhankelijk van de uitkomst, al weer gepland. Sneller als dat kan het niet. Ik hoop nog steeds DE uitzondering te zijn waarvan het hele VU straks achterovervalt.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten