donderdag 10 mei 2012

Wederom een gesprek met de neuroloog (ADEM?)


Dank voor jullie medeleven, nog steeds! Top.

Vandaag een afspraak gehad met de neuroloog. Niet heel veel wijzer geworden. We hebben de MRI bekeken. De vlek vooraan was voor hem niet vreemd en klopt met de klachten waarmee ik binnenkwam. Hij noemt het een aanval maar kan niet beamen dat het epilepsie is geweest. Lastig is wel dat die ‘aanval’ er voor zorgt dat ik 3 maanden niet mag autorijden. Maar he, ik heb al een maand gehad. Daarboven zag hij 2 vage witte vlekken naast elkaar achterin mijn hersenen. Dat herkent hij niet, na overleg met neurologen en radiologen nog steeds niet bekend, en past niet bij de klachten. Het kan een restverschijnsel zijn van een infectie. Maar mijn bloed is onderzocht op veel infecties zonder resultaat.

Het kan ADEM zijn (nooit van gehoord). Nee, ik ging niet knock-out van een slechte adem. ADEM is een acute ontsteking in de hersenen of ruggenmerg (MS gerelateerd). MS is echter chronisch en ADEM is eenmalig. Komt bijna alleen bij kinderen voor. Oorzaak meestal een infectie of vaccinatie.
ADEM komt bijna niet voor en is meestal eenmalig.

We hebben afgesproken 25 mei de MRI weer te bezien. Op basis daarvan ondernemen we stappen, of niet. Ik voel me steeds beter en heb bijna geen klachten meer (iets concentratieprobleempjes, evenwichtstoornisje en last van drukte). Nou daar kan ik prima mee leven.

Kortom, ik ben aardig gerustgesteld en hoop de 25ste op een ‘schone’ MRI.
1 juni krijg ik daarvan de uitslag. Daarvan houd ik jullie op de hoogte.

Dag lieve vrienden en familie,
Dikke kus van Petra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten