donderdag 30 augustus 2012

Berthel, mijn vent


 
Vanaf 7 april staat ook jouw wereld op z’n kop
je zou zo graag zeggen ‘alsjeblieft STOP’
maar er is geen keuze, je moet het ermee doen
gezondheid is niet te koop, nog voor geen tien miljoen
Je staat naast me en steunt me volop
en hebt daarbij zelf zo veel zorgen in je kop
je deelt mijn verdriet en onzekerheid
terwijl je je eigen zorgen verbijt
We doen het samen en dat maakt mij zo blij
ik wist het al ‘je houdt echt van mij’
maar soms is ‘houden van’ zo makkelijk gezegd
dat is anders als je samen tegen kanker vecht
Gelukkig zijn er zoveel lieve mensen om ons heen
vanaf het begin, ze waren er meteen
ze zullen ons en jou niet verlaten
dus blijf je zorgen van je af praten
Want dit is teveel om alleen te dragen
ook jij mag dus om hulp vragen
je blijft altijd mijn sterke, stoere vent
lieve Berthel, ik ben zo blij dat jij er bent!


 

5 opmerkingen:

  1. Zit ik gewoon een potje te janken hier, zo mooi!! Blijkt maar weer eens wat een goed span jullie zijn!!!! Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Peetje,

    Fijn toch dat je Berthel hebt.
    Ik ben zo blij dat jullie het samen doen en hij je bij alles helpt.

    Sterkte jullie beiden!

    Liefs, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij zijn onder de indruk Peet over dat hele mooie gedicht voor Berthel, wij weten van de Kerstdagen dat jij een perfecte dichteres bent.

    Heel jammer dat die tweede chemo kuur niet zo gelopen is als de eerste.Morgen veel sterkte in Amsterdam , wij houden van jullie allemaal.

    Heel veel liefs , in gedachten zijn wij bij jullie .
    Oma en Opa / Moetti en Hannie !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Peet,
    Ik wist niet dat jij zo je gevoelens op papier kon zetten en dan ook nog in dichtvorm!
    Fijn om te lezen en te weten dat er mensen zijn die zo van elkaar houden en er in goede tijden maar ook in mnder goede tijden er zjn voor elkaar.
    Je kunt nooit genoeg zeggen dat je van elkaar houd, dus Peet ik houd van jullie.

    XXX Elly kB

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jemig, geschrokken, had dit niet zo snel aan zien komen. Het enige wat ik wil zeggen: Berthel, zonen, familie en vrienden, ontzettend veel sterkte de komende tijd.

    Tom van der Beek

    BeantwoordenVerwijderen